Öland!!

Nu är vi på Öland! Så himla najs! Är typ 12 år sen jag var här senaste så det är på tiden! Kom till Löttorps camping igår, vilka minnen! Nu ligger vi på en filt på Neptuni åkrar, har precis fikat. Nu blir det Långe Erik. Ena bilden är från stranden på Löttorp igårkväll och andra här just nu på Neptuni åkrar.

Båt

I fredag var jag, mor och far ute med båten. Himla najs var det! Jag och pappa badade och det var ljummet i vattnet! Skönaste doppet hittills i år! Pappa fiskade också och fick napp. Han satte även kroken i mitt lår... Men det gick bra!

Hej igen

Sorry för dålig uppdatering (varför skrev jag helt plötsligt sorry?! Förlåt borde jag ju skrivit...). Nu har jag och David åkt iväg på semester. Är i Varberg just nu. Himla najs! Har ätit på tre toppar idag och gått runt i Varberg. Här kommer ett par bilder (kan inte ladda upp fler än två när jag inte har wifi...). Ena på min glass och den andra på vårt boende den kommande veckan.

Agerar taxi

Står på stationen i Vårgårda och väntar på att tåget från Göteborg ska komma. För med det kommer också David. Himla gött! Annars bara njuter jag av solen och även lite av vinden. För utan vinden hade vi nog nästan smält idag... :) Och det är så himla skönt!

Gårdagen

Igår åkte jag, mor, far och en bror till Alingsås och lunchade. Vi kollade i affären och gick och strosade. Semesterfart på det hela. Skönt! På kvällen träffade jag lite kompisar och åt bl a jordgubbar, det är ju så illa gött!! Idag lyser solen så ligger på en filt och bara njuter :) underbart!

Elfsborg

Idag var det dags för allsvensk hemmamatch på Borås Arena igen. Elfsborg mötte Kalmar. De möttes i typ förra veckan och då vann Kalmar med 2-1 så revanschlusten var stor. Jag och pappa åkte in för att heja! Och som Elfsborg spelade! Riktigt bra spel! Fortsätt så IFE så blir det guld i år! Vi vann med 3-0 tillslut. (Klart jag säger vi, jag var ju med och hejade.) Heja di gule!

Sol

Det är sol!! Woohooo! Ligger ute i solen nu och njuter, så underbart! Det här är sommar. Till sällskap (förutom bror, mot och far) har jag den här godingen:

Solviken

Igår och idag jobbar jag och Marie på Solviken. Det är en sommargård som drivs av Fristad SMU. Vi säljer fika av olika slag (glass, kaffe, mackor, paj etc) och det finns även rum att hyra. Det är riktigt fint här! Ett sommarparadis :)

Bovallstrand

Vi avslutade seglingen i Bovallstrand där Davids familj känner några som har ett hus där. Ett himla trevlig ställe! Det fanns en utsiktsplats dit vi klättrade upp, blåste halv storm men fint var det! Här kommer lite bilder:

Hemhemma igen

Då har jag lämnat Bohuslän och är tillbaka hemhemma igen. Denna lilla gumma välkomnade mig hem! Lilla söta Sus :)

I Bohuslän nånstans...

Tänkte bara kika in här och säga att jag har det ganska så najs! Vinden är kall men om man bara hittar lä så är det gött!

Hönö

Igår var jag på Hönö där det är konferens denna vecka. Vi fikade, shoppade (jag hittade iofs inget...), tjötade, var på möte, fikade igen och hade det allmänt trevligt!

Nu ska jag åka till Strömstad för att därifrån segla söderut tills på onsdag. Så då vet ni var ni har mig ifall jag inte kan uppdatera bloggen (det krånglar fortfarande när jag mobilbloggar).

Här kommer lite bilder
Hälsade på lite vänner på Spindeln (campingen kallas så)

I tältet innan mötet började.

Lidköping

I onsdags var jag, mamma och pappa på en dagsutflykt till Lidköping. Där strosade vi lite på stan, åt lunch, fikade och hade det allmänt gött. De var marknad på torget med men när vi kom dit så höll de på att packa ihop. Men jag hann köpa mig ett skärp. Ett vitt, smalt. 29 spänn kostade det. Ett fynd!

Vänern

På torget

Fikar!

Pussel

Jag tycker det är kul att pussla! Och nu är jag fast. Är ju ledig och lite dåligt väder på det så är det ju som upplagt för pussel. Är ju hemhemma och här finns tre stycken 1000-bitars pussel. Två av dem har jag pusslat ett par gånger förut så tog det tredje. Det tredje är ett i stort sett helt grönt pussel... Tog en evighet men nu är det klart! Äntligen! Dags att köpa ett nytt...

Lager 157

Idag har jag varit på Nellys outlet i Borås och sen på lager 157 i Gällstad. Har shoppat järnet :) Men fick mycket grejer. Ett par shorts, en långkjol, en t-shirt, en tröja, en funktionströja och ett par skor. Gick på en tusenlapp bara :) riktigt nöjd! Efteråt fikade vi på café Viskan i Borås.

En trevlig dag!

Nya yrket: piga

Nu när jag bor på landet (är hos mina föräldrar som bor på landet) så har jag fått känna på livet som piga. Idag har vi föst kvigor från en hage till en annan. Shit vad krångligt det var! Kor är verkligen dumma! De fattar inte att vi hade tagit bort stängslet utan sprang hellre under repet vi höll i än ut genom en öppen port... Men tillslut gick det. Sus och Dus var också med och det var så ansträngande för dem att de nu efteråt har sovit hela eftermiddagen... Men de har precis vaknat till liv och den ena jagar just nu en fluga. Perfekt underhållning för mig :)

Kanelbullar

Finns det nåt godare än kanelbullar?! Så sjukt gott!! Mamma bakade igår med, luktade i hela huset. Ska nog ta en fika nu. Mums :)

Sommartorsdag

Nu kan jag blogga från mobilen igen! http://Blogg.se">http://Blogg.se">Blogg.se har fixat problemen. Skönt. Igår var jag inne i Borås eftersom det var sommartorsdag. Varje torsdag hela sommaren har Borås stad boka en artist som spelar på stora torget. Igår var det Markus Krunegård som var där. Har inte lyssnat så mycket på honom (men kan såklart jag är en vampyr...) men han var riktigt bra! Positivt överraskad!

Nu så!

Fantastiskt,  så nu vet jag. Om jag vill ha bilder på bloggen så måste jag blogga via en dator. Går inte via mobilen. Kul alltså... Eftersom jag verkligen har med mig datorn nu i semestertider... Men kanske är den slutliga anledningen till att jag ska köpa en Ipad! Woohoo ;)

Såå, vad har hänt sen sist? Jo jag har hjälp David flytta ut ut sin lägenhet och sen varit hos Davids föräldrar. Här kommer då en massa bilder från det! :)

Från flyttkaoset

Har gosat med Sigge som är gigantisk!

Gosat lite till med Sigge.

Jag har pusslat. Kan nog bli ett pussel till eller två i sommar beroende på vädret!

Vi har ju såklart badat också!

Hallå?!

Förstår om ni undrar om jag lever men jag har problem med att logga in och publicera blogginlägg. Är hur störande som helst!

Så detta inlägg är egentligen bara ett test för att se om det fungerar...

Update: det fungerar, men kan inte lägga upp bilder... Så surt!